Kennissessies

Ieder bedrijf kan innoveren. Dat hoeft niet altijd door grote veranderingen in bedrijfsprocessen, maar dat kan ook door het vinden van oplossingen voor kleinere vraagstukken. Hoe u dat doet, leg ik uit in kennissessies.

Gratis kennissessie

Tijdens een gratis kennissessie van 50 minuten help ik u nieuwe inzichten te krijgen in uw bedrijfsprocessen. We kijken samen of deze processen goedkoper, sneller en efficiënter kunnen, waardoor u het verschil kunt maken ten opzichte van uw concurrenten.

Op uw locatie

De kennissessies zijn interactief en hebben als doel om u te inspireren. Dat doe ik op uw eigen locatie, met vraagstukken die aansluiten bij uw eigen praktijk. U kunt kiezen uit drie thema’s, maar uiteraard is een sessie naar wens in te richten.

Hoe kunt u innoveren?

Inhoud:
U kunt er niet meer omheen: de technologische ontwikkelingen gaan echt razendsnel. De komende jaren neemt dat nog eens een extra vlucht. Niet instappen betekent uiteindelijk verliezen. Maar bij welke ontwikkeling haakt u nu aan? En welke innovaties zijn voor uw organisatie van belang? Door de klantvraag en behoeftes goed in beeld te brengen, kunt u gerichte keuzes maken met betrekking tot product- en procesontwikkeling en concrete acties.

Tijdens deze kennissessie gaan we in op de volgende vragen:

  • Hoe is uw bedrijf ingericht? Op innovatie? Kosten? Maakt dat verschil?
  • Wat is de basis bij Werving & Selectie? Uitvoerende werkzaamheden? Oplossend vermogen? Innoverend vermogen?
  • Welke ontwikkelingen zijn er gaande en welke behoefte hebben de klanten?
Aanvragen

Pieken of dalen. Zo wordt uw bedrijf flexibel

Inhoud:
De visie is helder, daar moeten we naar toe! U weet dat en uw mensen weten dat ook. De dagelijkse praktijk is echter vol hindernissen. Om bij uw einddoel te komen moet uw organisatie meebewegen. Daarbij komen vraagstukken langs als: ‘Moet ik de productie uitbesteden aan lagelonenlanden? Heb ik nog wel de juiste mensen aan tafel voor de job?’ Om doelstellingen te behalen is een bepaalde mate van flexibiliteit nodig. Daar zijn ook flexibele mensen voor nodig. Mensen die nieuwsgierig en universeel zijn.

Tijdens deze kennissessie gaan we in op de volgende vragen:

  • Wat is de bedrijfscultuur en waar loopt u tegenaan?
  • Hoe zit de organisatie in elkaar en waar zitten de knelpunten?
  • Hoe vindt u nu de juiste mensen voor uw bedrijf?
Aanvragen

De klant is koning. Weten uw medewerkers dat ook?

Inhoud:
De concurrentie is groot en de wereld ligt binnen ieders handbereik. De klant heeft daardoor grote invloed op de wijze waarop hij behandeld wil worden. Klantgerichtheid en service spelen een steeds grotere rol in de bedrijfsvoering. Het zijn waarden waarmee u het verschil kunt gaan maken. Wilt u die omslag maken, dan zult u eerst uw bedrijfsprocessen onder de loep moeten nemen: van order tot eindproduct. Pas dan kunt u de kanteling maken naar een klant- en servicegerichte organisatie. En dat is nodig, want service is de moeder van marketing en sales.

Tijdens deze kennissessie gaan we in op de volgende vragen:

  • Waar wil je als bedrijf naartoe?
  • Hoe koppel je dat vervolgens aan je bedrijfsinrichting?
  • En wat betekent dat voor personeel, ICT, planning en afdelingen?
Aanvragen
Neem contact op

Laurens Eppink
+31 (0)6 215 000 49

Of stel een vraag